My high school semester in the USA!

Months go by and time just seems to fly!

Heeeeey!

Ik schrijf deze blog iets eerder, omdat het de komende weken enorm druk gaan worden! Ik heb namelijk heel erg veel optredens waardoor ik anders weinig tijd zou hebben om te schrijven. Vandaar dat deze iets eerder is, want ik heb alweer zo veel meegemaakt!

Ik heb mijn aller eerste very busy Hell-week overleeft. Het was de week van 23 Oktober, en dan vinden mensen het dus blijkbaar heel leuk om echt alles in 1 week te gaan plannen, waardoor je maar 9 uur per dag thuis bent en dat is om te slapen. Dat noemen we dus ook echt een hell-week! In die week hadden we dus elke dag volleyball training en drama. Daarnaast hadden we op dinsdag ‘parents night’. Dan word je omgeroepen, geef je een roos aan je ouders met een mini volleyballetje waar je iets leuks op moet schrijven. Ik heb het aan mijn gastgezin gegeven en hun ontzettend bedankt voor alles! Ook kwam mijn tante uit Maine overvliegen en die is echt super aardig! Het is de zus van mijn gastmoeder. Eigenljk zou ze de week erop terug vliegen, maar dankzij orkaan Sandy, kon ze dus niet terug, dus moest ze verplicht hier blijven (YES!) Inmiddels is ze alweer naar huis, en ik mis haar gewoon! haha Parents night was tussen de westrijden door, dus ook erg leuk ook om met een rood hoofd van het volleyballen omgeroepen te worden. Woensdag en donderdag hadden ze eindelijk door dat we dus totaal geen tijd hadden. Wij helemaal blij maar dit is Amerika, dus wat doen we dan als we na school niet kunnen trainen? VOOR school trainen! Dat was dus om 4.45 opstaan! Ook hadden we die week weer een paprally, waar ze de seniors weer voor schut gingen zetten. Dit keer moesten we 5 rondjes draaien, een football proberen in een prullebak te gooien (niet te doen) en en achteraan rennen, terwijl iedereen toekijkt hoe jij je best doet om je balans te houden!

De laatste dag (eindelijk) gingen we senior pictures maken met onze klas omdat ‘we’ dit jaar slagen. We hadden echt een super mooie locatie! Ik zal binnenkort wat nieuwe foto’s hierop zetten, dus kunnen jullie ze zien! Toen was het eindelijk weekend!

Vorige week maandag was dan officeel onze laatste training voor districs. Ik vond dat ik iets moest doen, en omdat mijn ouders het meest geweldige sinterklaaspakket ooit (thanks!) hadden opgestuurd, heb ik snoepzakjes gemaakt! haha Ik had ook allemaal kleine klompjes meegenomen dus die heb ik er ook in gedaan, en heb ik een briefjes geschreven om iedereen te bedanken. Aan het einde van de training ben ik dus op het podium gaan staan en heb ik een soort speech gehouden, over de team spirit in Amerika en hoeveel dit seizoen voor mij betekende! En allebei de coaches waren aan het huilen!

Dinsdag hadden we dus districs! Dat zijn de laatste wedstrijden van het seizoen, en als we die zouden winnen, konden we naar state om de beste van de staat te worden! Wij moesten tegen de nummer 1, dus onze kans was heel erg klein... Hebben helaas verloren en ik kan echt niet beschrijven hoe je je dan op dat moment voelt. Het seizoen was gewoon voorbij! Eenmaal in het kleedlokaal is iedereen in huilen uit gebarsten, omdat dit zo’n mooie tijd was, en je weet gewoon dat het nooit meer terug komt! Iedereen moest zeggen wat ze van afgelopen seizoen vonden, en ook de coaches waren helemaal mee aan het huilen! Zo zielig! Daarna duurde het nog minstens een half uur om iedereen een knuffel te geven, en ik ga die meiden zo missen! Het is zo raar om te beseffen dat je ooit een keer terug moet!

Woensdag was ook de laatste football game. Voor dit geldde precies hetzelfde als voor volleyball, als de jongens verloren, was het afgelopen. Het was Halloween en echt super warm! Wij zaten allemaal in een t-shirtje te kijken en alle kleine kindjes waren verkleed! Ook hun hadden verloren, dus was voor mij ook zo raar, omdat wij geen football hebben in Nederland, dus dat gewoon de aller laatste keer was. Ik ben echt zo blij dat ik bijna naar elke wedstrijd gegaan ben, want ik heb hier zo’n leuke herinneringen aan, samen met de andere meiden! Beste cheeleaders ooit! haha

Halloween was voor mij echt een tegenvaller.. Wij zijn zelf niet langs de deuren gegaan (had wel gekunt!) en bij ons kwamen er in totaal maar 3 kinderen, en dat waren de buren! haha hoezo er wonen geen mensen rondon ons huis? Ben wel in town geweest, om soep te gaan eten bij de oma van een jongen uit mijn klas! haha! Daar zagen we dus heel veel kindjes lopen om te ‘trick or treaten’ en de huizen waren natuurlijk allemaal mooi versierd! We wilden eerst met ons team de ‘zombie run’ gaan doen, maar dat is helaas HELAAS niet doorgegaan! Dan zouden we 2 mile in een creepy donker bos moeten rennen, met een ballon met ‘bloed’ en werd je achtervolgd door zombies en enge mensen met kettingzagen, die jou ballon moesten prikken! (ja pap, 3 kilometer rennen!) Helaas ging dat niet door. (misschien maar beter, want ik zou zo bang zijn!) Dus dat was mijn Halloween! haha

Vrijdag daarintegen was de meest bizarre ervaring ooit, wat volgens mij alleen in Amerika mogelijk is. Na het 7de uur liep ik heel vrolijk naar mijn laatste uur biologie. Om even uit te leggen waar we het over hebben: in een cel zitten mitochondia en we moeten dus precies weten wat er daarbinnen gebeurt en welke stoffen daarbij ontstaan enzo (stel je even voor dat dat in het Engels moet!!) De leraar vond het wel niet zo’n fantastisch idee om ons daar een toneelstuk over te laten maken. NOU.. We kregen 30 minuten, dus wij snel oefenen en rollen uitdelen. (ik was: een elektron, glucose, ATP en ADP) ja serieus! Opeens kwam de leraar binnen vragen of we klaar waren. Uhh nee hoezo? Jaa er staan 4 klassen te wachten die jullie toneelstuk willen zien!! Dat MEEN JE NIET?! Tuurlijk had iemand een camera en het ging dus echt helemaal mis! Het ergste was nog dat je iedereen veel te goed kent. De rest van de dag kregen we dus van die sarcastische complimenten, om het er nog even lekker in te wrijven! Dat doe ik dus nooit meer!

En dan kom ik alweer bijna aan bij vandaag. Zoals ik al zei, de komende weken worden heel druk. De maand November ben ik namelijk actrice! We hebben de hele maand optredens, in allemaal verschillende plaatsten, en vandaag was de eerste! Hoe dat is gegaan vertel ik jullie in mijn volgende blog, dus dat is nog even geduld hebben!

Wink

Wist je dat

  • het zeer normaal is als je 4 uur moet rijden voor een wedstrijd?
  • We de klok afgelopen weekend pas verzet hebben, dus het was 1 weekje maar 6 uur tijdsverschil met Nederland?
  • Nebraska helemaal niet zo plat is als iedereen zegt? Je hebt soms zo’n mooi uitzicht tussen de heuvels!
  • Het Engels praten totaal niet verveeld? Ik vind het nog steeds onwijs leuk om te doen, en ga het zelfs missen!
  • Mensen morgen (dinsdag) gaan stemmen? Ben benieuwd!
Veel liefs, Ellis

Reacties

Reacties

jeanny

hey een bericht van elektron ellis hi hi

Wat fijn dat je het zo goed kunt vinden met de meiden,
en wat goed dat jij op het podium hebt gestaan, het moet wel heel ontroerend zijn geweest als je coaches hebben gehuild.Het lijkt of 'training'/sport het hoofdvak in Amerika is... Hier begint het koud te worden, en jullie zitten in t-shirtje? Wat zijn klopjes eigenlijk
Ben benieuwd hoe je het vindt om 'actrice' te zijn,
Veel plezier en hou je taai ,groetjes van jeanny

linda!

Hahahahaha ellis xd wat wilde ik graag dat toneelstukje zien! Haha binnenkort weer google+en?
Dikke kus en knuffel! Xxx

Cyenna

Heey Ellis,

leuk verhaal! Ik heb nooit geweten dat Amerika zo'n groot verschil met Nederland was... Geniet er nog van!

xxx

Joop koers

Lieve Ellis
ik vind het ongelofelijk knap wat je daar allemaal doet je hebt haast geen tijd om adem te halen . maar nu weet ik ook waarom je volgende week geen tijd hebt want dan moet je met Obama op tournee en dat is natuurlijk wel vet koel hou, vol meid je kan het, en geniet met volle teugen van onze kant een dikke kus , met heel veel bewondering

Ellis

Jeanny: Nou het weer is hier heer erg raar. Het kan de ene dag bloedheet zijn, en de volgende dag sneeuwen! Nu zijn we weer terug naar kou, maar gisteren was het best warm! Ohh oeps! Ik bedoel klompje! Ik had delfs-blauwe klompjes meegenomen van thuis, en die heb ik uitgedeeld :)

Linda: Oke is goed! Send me a message! :D
Cyenna: jaa dat had ik ook nooit verwacht! Maar wel een hele goede ervaring voor mij!

Joop: Dankje! Ik heb hier nog 2 maanden dus daar ga ik vollop van genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active