My high school semester in the USA!

Color week!

Heey allemaal,

Het is alweer 2 weken geleden dat ik geschreven heb. Aan de ene kant VLIEGT de tijd echt niet normaal, maar aan de andere kant heb ik zo ongelofelijk veel gedaan in de 2 weken dat het net 2 maanden lijkt! haha

Ik ga even heel kort vertellen wat ik gedaan heb en dan ga ik verder met mijn fataschitische titel: color week!

Even over 9/11. Eerlijk gezegt had ik totaal geen idee dat het 9/11 was, totdat ik op school kwam. Ik vroeg me wel af waarom alle vlaggen half stok hingen, maar ik sta inmiddels nergens meer van te kijken in Amerika dus ik ging gewoon naar school. Ik had een test en pas toen ik de datum 9-11-12 opscheef drong het pas tot me door! haha (ik ga echt moeite hebben om de datum straks weer omgedraait te schrijven in Nederland) We hadden het er even over in de les en iedereen wilde natuurlijk weten wat ik er van vond haha, maar verder was het een hele normale dag.

Ook ben ik naar een echte Husker game geweest in Lincoln! Was echt super cool! We vertrokken vrijdag gelijk na volleyball en bleven slapen bij een oom en tante. ‘s ochtens moesten we namelijk heel vroeg op. Van te voren hadden we een townmeeting met een bbq en dat is echt super gezellig. Het is vergelijkbaar met een buurtfeest wat wij in Nederland wel eens doen! De game zelf was echt niet normaal! Iedereen was in het rood (go big red!) en er waren cheerleaders een mega band, optredens echt geweldig! Er komen echt heeeel veel mensen op af!

We zitten midden in het volleyball sezoen dus ben zeker 5 (soms wel 6) dagen in de week aan het trainen of wedstrijden aan het spelen. Ik heb inmiddels mijn eerste wedstrijd gespeeld en dat was echt niet normaal zo gaaf! Verder zijn we ook heel hard aan repeteren voor ons toneelstuk! Dat is zooo leuk!! Ik heb namelijk een tweede rol.... ik speel namelijk.... EEN BOOM! Is dat niet helemaal geweldig? Wij hebben echt een super leuke cast en na een practice heb ik echt buikpijn van het lachen! Ook heb ik hier soms ‘consession’ Dan moet ik popcorn en drinken verkopen in de winkel van onze school! Dat is echt heel leuk, want mensen komen heel vaak een praatje maken en zo leer je met dollars omgaan :)

Ook hadden we een pep rally! Dan ga je taarten naar leraren gooien enzo. Wij waren seniors en werden natuurlijk helemaal voor schut gezet, want we moesten van die rare spelletjes doen. Het was wel echt heel erg grappig.

Dan kom ik nu eindelijk aan bij: color week! De vrijdag van te voren moesten we gaan stemmen voor een homecoming king and queen. De mensen waar ik voor gestemd heb, zijn bijna allemaal genomineerd! Elke dag hadden we een thema en daar moest je je naar verkleden. Dat werd dus shoppen!

  • Maandag: Goth/emo day. Jaaa iedereen was in het zwart. Het mooiste is dat iedereen zich inleeft in zijn rol, en dus echt ook de hele dag boos keken haha
  • Dinsdag: Toga day! Was echt gaaf, want we zaten allemaal als soort griekse goden in de klas. Ik had het maandag super druk, dus had ik geen tijd om me te verkleden op dinsdag. Tijdens study hall hebben ik met 2 andere het greenscreen van de muur gehaald en zijn we daar allemaal onder gaan liggen haha (dat was dus mijn toga voor de halve dag) We liepen dan ook echt als siamese drieling door school haha
  • woensdag: Superhero day! Mijn gastzusje en ik waren de wonder twins! (don’t ask) whoee! Ik was natuurlijk superhero van Amerika en Nederland :)
  • Donderdag: Old people day! Iedereen liep met een rollator, rolstoel, of zoals ik, met een stok. haha We kwamen ook standaard te laat in de les, want we liepen nou eenmaal niet zo snel. haha

  • Vrijdag: Spirit day! Dit is DE dag van homecoming! Ik had mijn Nebraska husker football shirtje aan en het was echt super cool! Ons thema van homcoming was ‘dose of reality’ en iedere klas moest een real life show uitzoeken. Wij als seniors (eindexamenjaar) deden: ‘little people, big world’. We kregen allemaal een eigen gang toegewezen en die mocht je versieren met jou show. Om even een indruk te geven wat we de hele dag doen op school, hier een foto:

Daarna was het dus homecoming! Eerst heb je een homecoming football game en die hadden we gewonnen! Go coyotes! Daarna gingen we naar de gym waar de homecoming queen and king bekend werden gemaakt. Dat is echt zo super officieel en die twee werden ook gekroond! Een vriendin van mij was homecoming queen! Super leuk! Normaal gesproken heb je nog een dance, maar omdat wij een volleyball tournooi hadden de volgende dag, stellen we dat uit... Dus die heb ik nog tegoed!

De rede waarom ik geen foto’s op mijn blog heb gezet is omdat dat niet werkt.. Daarom heb ik een site aangemaakt waar jullie mijn foto’s op kunnen zien!

Foto’s van mijn NY orietatie: http://www.mijnalbum.nl/Album=PHQOIIUA

Foto’s van mijn eerste dagen: http://www.mijnalbum.nl/Album=HFGMHUFG

Foto’s van color week: http://www.mijnalbum.nl/Album=ITVVECYD

Wist je dat:

  • In de supermarkt al je eten in plastic zakken word gestopt en je de winkel wagen niet meeneemt?
  • Je het eten al op mag eten voordat je betaald hebt?
  • Lincoln heel orgineel is met het verzinnen van straatnamen? Zo heb je: A street, B street, C street enz. Ik vond alleen K street wel leuk, want dat is heel bekend in Washington DC
  • ze binnekort met Aardrijkskunde een hoofdstuk hebben over.. jaja NEDERLAND? en dat ik les mag geven? en dat dat een junior klas is, dus de gemiddelde leeftijd is 17, net als mijn leeftijd? Ik dat best cool vind? haha
  • Wij elke dinsdag met Engels naar preschool mogen, voorlezen aan kindjes van 5 jaar?
  • Kinderen hier pas met 5/6 jaar naar school gaan?

Reacties

Reacties

Tijn Schreven

Wat leuk dat je daar z'on fijne tijd hebt. Geniet ervan.
Heel veel groetjes van Tijn, Annebel, Patrick en Floor

jeanny peeters

ik heb genoten van je prachtige foto's !!
wat ben je toch een beautiful 'american' girl!!
en op iedere foto een big smile !

hier is de herfst ingetreden het is koud en regenachtig
in ons kikkerlandje..
ga je goed hé!! groetjes van jeanny oet ruiver

Mama

Heey meisje, net terug van weekend Berlijn met Ton en Hanny.We hebben het gezellig en goed gehad.Wat n leuke week heb je weer gehad. We weten dat je volop geniet,veel meemaakt maar ook wel moe bent. Lange dagen, soms staat je wekker op 4.45 en kom je 's avonds om 21 of 22 uur thuis, dat is heavy.Je wil niks missen..
We genieten van je verhalen en mooie foto's.
Liefs van mamxx

Voor Jeanny: Wat leuk dat je Ellis zo enthousiast volgt...vanoet ruiver...! groetjes

richard koers

Wat een super leuk en een mooie verhalen en vooral leerzaam wat je meemaakt, als ik zo jong was wist ik het wel. Morgen moet VVV VENLO tegen de GO AHEAD EAGLES voor de beker, wat te stand wordt hoor je nog wel, blijf genieten van van jou drukke studie en blijf schrijven .

Groetjes van je oom uit Twello

Anny Koers-Aarnink

Hey Ellis,

Super wat je daar allemaal onderneemt!
Zo te zien op de foto's en de leuke verhalen die je schrijft,
blijkt wel dat je het erg naar je zin hebt.
Het verrijkt je leven! Blijf genieten en ik zie uit naar het volgende verhaal.

Liefs, Anny

Jolanda Willems

Go Ellis Go!!
Hier in Kerkrade volgen we je Amerikaanse avontuur op de voet. Zo te lezen en te zien verveel je je daar niet.
Enjoy!
Maurice en Jolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active