My high school semester in the USA!

I think I finally found wonderland!

Okee Ik ben alweer een tijdje naar school aan het gaan, dus vond het wel weer tijd voor een update, want ik maak echt te veel mee! Ik hou een dagboekje bij, maar ik doe op 1 dag zoveel dat ik me ‘s avonds al bijna niet meer kan herinneren wat ik ‘s morgens gedaan heb! Haha Morgen is het Labor day! Dan krijgt iedereen een dag vrij van zijn werk. Het leuke is natuurlijk dat alle supermarkten en restauranten gewoon open zijn. Haha Ik heb inmiddels al heel veel nieuwe mensen ontmoet en begin echt vrienden te maken. Nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen maar: ik vind school leuk! haha

Met mij gaat alles goed! Ik begin me hier steeds meer thuis te voelen en begin dingen eindelijk te begrijpen. In het begin ben je volledig afhankelijk van andere mensen, omdat je niet weet hoe alles werkt, en je moet steeds alles vragen, maar gelukkig kan ik steeds meer zelf doen! Ik begin even met volleybal. Dat vind ik zooo leuk! Ik probeer altijd mee te doen, maar heb veel last van mijn rug, dus meestal doe ik ongeveer een uurtje mee. Maar het uurtje dat ik meedoe is echt fantastisch! Sport is echt heel belangrijk hier en ze doen er ook echt ALLES aan om te winnen! En dat viel te merken want donderdag hadden we onze eerste wedstrijd. Ik vind ons team echt super goed, maar ik hoorde dat we juist helemaal niet goed waren. De dag van de wedstrijd kwam ik op school en hadden ze mijn kluis versierd! Voor de game!

Iedereen was gespannen en je kon echt voelen dat die dag echt heel belangrijk was. Helaas hadden we verloren en in Nederland hebben we zo’n instelling van: ‘maakt niet uit joh, er komen nog meer wedstrijden‘ nou hier dus niet! De coach was echt heel erg boos op ons team! Het liep echt helemaal uit de hand en ze hebben haar ook ontslagen! Ik kan nog steeds niet geloven dat ze niet meer komt... echt heel raar.. Gelukkig hebben we nu een nieuwe coach die ik echt helemaal geweldig vind.

Maar ik heb ook leuk nieuws!! Ik ga namelijk meedoen aan ‘one act play’! Laatst hadden we audities en ze vertelde mij dat exchange students meestal geen rol kregen vanwege ons accent. Mijn auditie ging opzich wel goed, maar ik verwachtte eigenlijk niet dat ik mocht spelen. Misschien als backstage crew, maar niet on stage. De volgende dag keek ik dus op het prikbord, waar alle namen op stonden en IK ZAG MIJN NAAM! Jeey ik heb een rol! Ik speel Bridget - the woman in white :) Mijn rol is niet zo groot, maar mensen, i’m in play! We hebben echt een geweldige groep, dus ik weet zeker dat we ‘behind the scenes’ echt een geweldige tijd gaan hebben! Kan niet wachten tot het begint! Verder ben ik naar mijn eerste football game geweest! I LOOOOOVVVE American football! De andere school had cheerleaders en wij dus niet, dus kwamen we op het idee om zelf te gaan cheerleaden voor ons team haha Ohh dat was echt geweldig! GO COYOTES!

Verder ben ik zaterdag naar state fair geweest! Dat is dus echt zo’n typische Amerikaanse kermis, met allemaal dieren die je ook altijd in film ziet. Het leukste is natuurlijk dat je hier allemaal cool eten kunt kopen. Dit was een uitje die mijn persoonlijke begeider georganiseerd had en er ging ook een Duitse jongen mee en....... een Nederlander! Jeey! Echt super leuk maar ook heel raar om weer een Nederlands te praten! Op dat moment besef je dat je echt 1 maand alleen met met Amerikanen om bent gegaan. Met de Duitse jongen probeerde ik Duits te praten omdat zijn Engels echt slecht te verstaan was. Hij was echt heel blij dat hij even Duits kon praten en ik vind het altijd leuk om andere talen te praten, dus dat kwam goed uit. ‘s avonds gingen we naar een concert van Billy Currington. Hij is heel erg bekend hier, maar ik had echt nog nooit van het gehoord.. Hij is wel echt een goede zanger en het concert was super leuk!

Daarna gingen we nog avondeten en rond 11 uur naar walmart die 24/7 open is! I loooove walmart! Daarna gingen we naar huis en zijn we onderweg half in slaap gevallen.. Toen ik wakker werd keek ik naar buiten en dacht ik; ‘oww we zijn in Broken Bow, dus bijna thuis’ Toen besefte ik opeens dat ik het herkende! wow echt raar! Ook besefte ik me opeens dat ik met een Amerikaan en een Duitser op de achterbank lag te slapen. hahahaha ik moet mezelf echt soms bewust maken van bepaalde dingen. We waren om half 3 thuis, maar het was een geweldige dag!

Zoo ik moet nu gaan, want ik ga zo naar de buren toe, want daar blijf ik slapen. Ze hebben 3 kinderen en hun dochter van 10 wilde heeeeel graag dat ik bleef slapen. haha Ik vind het wel leuk, want ik ga morgen ook met haar paardrijden :) Hun huis staat echt 50 meter van ons huis en ik mag er ook gewoon altijd binnenlopen. Het is echt mijn 2de gastgezin!

wist je dat:

  • De tafels en stoelen op school aan elkaar vast zitten? Dus elke keer als ik op wil staan en mijn stoel naar achter wil schruiven, word ik achtervolgd door mijn tafel!
  • Ze hier hun hand opsteken, in plaats van hun vinger? Op de school iets verderop moeten ze met hun vingers ‘snappen’ (wat is dat in het nl?)
  • Iedereen zijn rugzak op een schouder draagt? Als je je ooit afgevraagd hebt waarom ze dat in de film altijd doen, waarom die tassen altijd leeg zijn, en waarom iedereen zijn boeken in zijn armen draagt. Hier is het antwoord: De boeken zijn hier zo abnormaal zwaar/dik dat je ze absoluut niet op je rug wil dragen, waardoor er bijna niks in je tas zit en je geen zin hebt om je tas normaal te dragen :D hahaha
  • Ze hier geen 24 uur klokken hebben? Laatst pakte iemand mijn mobiel om te kijken hoe laat het was en het was dus 17 uur. Het duurde echt 3 uur voordat ze het uitgerekend had! echt grappig, want wij kunnen in 1 seconde zeggen dat dat 5 uur is!
  • er hier totaaaaaaaaaal geen criminaliteit is? Niemand sluit zijn auto af en ik zou mijn tas gewoon ergens in de gang kunnen leggen en dan zou hij er aan het einde van de dag nog steeds liggen. Mijn gastzusje laat zelfs haar sleutels en portomonnee in een onafgesloten auto liggen.
  • ze hier geen afval scheiden? Alleen papier. Zelfs gft wordt niet gescheiden..
  • Fast food, dus NIET vet eten betekend? Fast food is het ongezond eten die je in restaurants gaat halen of zoiets. Had er laatst echt zo’n hele rare discussie over.
  • Leerlingen hier met alle leeftijden door elkaar in de klas zitten? Je kunt dus ook gewoon met een brugklasser in de klas zitten. (die zijn dan wel 15 jaar)
  • Het hier nog geen een keer geregend heeft sinds dat ik hier ben? Ook is het elke dag boven de 30 graden en zijn er heel veel bosbranden.

Reacties

Reacties

Cyenna

heey Ellis,

wat maak jij veel mee zeg! super leuk!
wel een raar idee dat het verliezen daar zo'n ramp is...
met school gaat het ook nog steeds goed?
geniet er nog maar lekker van.

xxxx

Strenge Volleybal-Vader

Lieve dochter Ellis,

Jarenlang ben ik je volleybal-trainer en coach geweest en vanaf je zesde jaar tot je dertiende jaar ben je toch mooi een paar keer kampioen geweest bij het grote VC Velden. Niet door te schreeuwen en te vernederen, maar door positief stimuleren van ieder teamlid. Hier kunnen de Amerikanen wat van leren! Je conditie is de afgelopen jaren flink teruggezakt en dat is te wijten aan de Valuas-leerverplichtingen om te slagen voor je Havo. Je moest toen keuzes maken.
Ik ben blij dat je het volleybal-spel weer oppakt want er is niets mooiers dan met je teamgenoten een set of wedstrijd te winnen. Ik lees dat in je verhalen. Mocht je een goeie pass of set-up geven, denk dan even aan je Vader die je dat heeft bijgebracht. Met je conditie komt het de komende maanden wel goed want er is één ding wat ik je van jongs af hebt ingeprent "Koersjes geven nooit op !"
Ga zo door en geniet van de Highschool

kitty

Hoi Ellis

Wat leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
Geniet van de tijd dat je daar bent. Deze ervaring neemt niemand je meer af.

groetjes kitty

Linda

waaaauw!

Gerard

Ellis' wat maak jij veel mee. Knap om dit op je 17e toch maar te doen. Amerika heeft toch n heel andere cultuur dan Nederland. Je komt hier zo "sterk" van terug. Geweldig dat alles door is gegaan. Dat je n fijn gastgezin hebt is ook heel veel waard.
Ik volg je verhalen allemaal ..bij je ouders in huis zal t nu wel "stil in huis " zijn nu je wegbent ? Gelukkig hebben ze Stefanie nog.
Ellis' tot de volgende keer.
Groeten van Gerard

klaudia :)

Ellis !!!! Aah wat jij allemaal mee hebt gemaakt is zo mooi ik ben zo blij voor jou :) niet normaal. Jouw verhaaltjes zijn ook zo leuk geschreven dat ik ze gewoon met plezier lees :) schrijf gewoon n boek hahaha! This is the time of your life schat, dus maak er gebruik van (doe je ook eigenlijk haha) have fun girl :) btw ik zit nu in de trein ben al in blerick hahaha bijna thuis jeeeey :) heb hele reis jouw verhalen gelezen :) xxxxxx klaudia

Mam

Lieve Ellis, net terug van mijn late dienst. Nog n keertje je blog lezen, krijg er soms geen genoeg van. Het is nu 23.30 hier bij jou 16.30 op dit moment ben jij aan t volleyen en ga ik zo naar bed. Als ik opsta lig jij er net in..denk daar toch elke dag aan. Ben zo blij dat je het zo goed naar je zin hebt! Niks fijners voor ons om dat te horen. Weet dat je zoveel meemaakt dat t lijkt of je al maanden daar bent. Je bent er nu bijna n maand. Veel gezien geleerd.en vooral heel veel leuke mensen ontmoet.
Je wilde leven als n Amerikaan, niet zoals het Amerika op tv maar zoals t echt is. Denk dat je daar wel mee bezig bent. Geweldig dat je kunt paardrijden,wilde je altijd al.
Als grote dierenvriend kon jij niet beter zitten als op n ranch. Tot mails of skypes...
Liefs mamxxxx

Nicolle

Hallo ellis, ook ik lees iedere keer met veel plezier je berichten. Super wat je allemaal meemaakt. Soms krijg ik weer leuke verhalen van je moeder. Heb net zitten chatten met haar over dat fantastisch pak wat we aan moeten op het werk. Vreselijk. Ik heb het nog niet aan gehad want ik ben heerlijk aan het genieten van mijn vakantie in thailand. Ook een land voor jou, denk ik. Veel jonge mensen die hier backpacken. Gaat prima. Niet onveilig. Nou, ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. Groetjes vanuit phuket in thailand. Nicolle

Tamara

Ha Ellis
Wat een geweldige verhalen! Je geniet volop zo te horen! Je blogs zijn leuk om te lezen, je hebt een leuke schrijfstijl! Lukt het nog wel in Nederlands schrijven? Of gaan je straks in Engels verder??
Groetjes Tamara

Ellis

@ Cyenna, jaa op school gaat nog steeds alles goed! Wel veel presentaties en alles moet natuurlijk in het Engels, maar ik ben er al redelijk aan gewend.
@ pap, haha erg grappig. Don't worry ik doe mijn best :)
@ Klaudia, wat fijn dat je mijn verhalen ook zo leuk vind! jeey! Heb je mijn mail nog gehad? Jaa de trein is natuurlijk een ideale plek, om mijn blog te lezen haha
@ Nicolle, jaa ik heb ook al verhalen over dat pak gehoord. Zit het een beetje? Ohh wauw Thailand! haha op dit moment ben ik gewoon van plan om een opleiding te gaan doen, na high school, maar wie weet ga ik ooit nog backpacken. (kans is klein haha)
@ Tamara, Dankje! In het begin moet ik wel nadenken hoe je ook alweer Nederlands praat, maar als je eenmaal bezig bent gaat het vanzelf! Ik blijf gewoon Nederlands schrijven, maar waarschijnlijk komen er steeds meer Engelse woorden tussendoor haha Ik doe namelijk alles in het Engels. (behalve tellen, dat gaat sneller in het Nl)

Linda van der Voet-Koers

Hey Ellis,

Net terug van een vakantie in Kreta! Het was heerlijk. Vandaag mijn eerste werkdag en tussen de 1000 mails een blog van jou! Een welkome onderbreking! ;-)

Wat leuk om allemaal te lezen! Wat maak je veel mee en wat ben je toch druk! Niet normaal wat je allemaal doet met je vrienden en je gastouders. Wat een dagen! Gelukkig heb je het zo naar je zin en haal je er veel energie uit anders zou het niet vol te houden zijn volgens mij. haha!
Volgens mij ben je al aardig ingeburgerd daar dus ik kijk uit naar je volgende belevenissen!

Veel plezier!

Kus je nichtje Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active