My high school semester in the USA!

New York!!

Hello people!

Daar stond ik dan op schiphol.. Ik weet niet meer wat ik precies voelde op dat moment, maar kan me wel herinneren dat ik het echt vreselijk vond! Het afscheid viel achteraf wel mee, maar gewoon het idee dat je iedereen achter moet laten! Gelukkig is alles goedgegaan. We vertrokken met een groep van 23 mensen, waar ik er een paar van kende door al onze coole uitjes :D Al heel snel heb ik nieuwe mensen ontmoet en heb ik 's werelds langste vlucht ever overleefd! Ik kan dus echt niet 8 uur stilzitten! Op Newark airport moesten we 1,5 uur wachten op de bus en bij het hotel daarna ook nog 1,5 uur! Even zat ik er doorheen, omdat ik heel moe was. We zijn 's avonds nog gaan zwemmen, maar dat water was KOUD! We hebben pizza gegeten en ben daarna onmiddelijk in slaap gevallen.

Toen kwam new york! We hadden echt een geweldige tourguide die ons helemaal rondleidde! Eerst gingen we naar central park, daarna naar fifth avenue, 's middags lekker luchen mij Macy's, over de brooklyn bridge gelopen. Vanuit daar heb je zo'n cool uitzicht! Je kon de skyline van Manhatten zien en het Empire State building! Daar zijn we niet heen geweest want we gingen naar top op de rock! Dat was veel beter omdat je dan het empire state building kunt ZIEN! Yay! Het was een hele zonnige dag, dus dat maakte het helemaal af :) 's avonds gingen we nog eten en hebben we ons Duits nog even bijgespijkerd om daarna terug te gaan naar het hotel en daar hebben we nog even op de kamer gekletst!

Dag 2 gingen we met de feryy naar Liberty island! Om daar te komen moest je eerst langs..... 3 keer raden..... ELLIS ISLAND! Ik helmaal blij! Onze tourguide was aan het vertellen over Ellis island en op het laatst vroeg hij: ' Where's Ellis?' dus ik zei: 'over here!' Toen keek dus echt iedereen mij aan en zei hij: ' yay this is your island!' Echt geweldig! Liberty island is het coolste van alles. Het vrijheidsbeeld is groot! Tuurlijk moesten wij ook van die klassieke springfoto's maakte en het was echt helemaal geweldig! Daarna gingen we lunchen. Na het lunchen begon het echt heel hard te regenen waardoor we niet meer naar ground zero en coney island zouden gaan. In plaats daarvan kon je kiezen tussen het ' museum of art' of het ' national history museum' De keuze was snel gemaakt want iedereen wilde naar het national history museum vanwege de film! Na de lunch kregen we te horen dat we toch naar ground zero konden! yay! Nadat we door de 300ste beveiliging heen gingen, kwamen we op de plek waar alles gebeurt is op 9/11.. ik vond het echt heel erg indrukwekkend. Je kon bijna voelen dat er iets ergs gebeurts was. Daarna gingen we naar CONEY ISLAND! yaaay het ging toch door! Ik was zo blij, want ik vind museums echt.. tjaa.. je moet ervan houden :) Coney island was echt amazing! We hebben wat drinken gehaald en zijn heerlijk aan het strand gaan liggen kletsen en dat was echt PRECIES wat ik nodig had. 'S avonds zijn we pizza gaan eten en toen was het tijd op de shoppen op Times square! Je. weet. niet. wat. je. ziet! Echt heel veel mensen en super veel lichten! We hadden 2 uur de tijd, maar na twee uur ben je ook wel blij dat je er weg kunt, want het is echt niet normaal zo druk! Daarna gingen we terug naar het hotel en zat de New York orientatie erop. We konden niet in onze kamers dus we waren boos want de Amerikanen ontkende dat! (we hadden het bewezen!) Dus toen zijn we met alle Duitsers in de gang gaan zitten wat echt heel leuk was en uiteidenlijk kregen we nieuwe pasjes. Jeey!

's morgen was ik om 4 uur wakker (elke dag trouwens) omdat de eerste groep al vertrok. Na een heel lang vervelend afscheid was ik helemaal alleen. Ik was namelijk de laatste! Eenmaal op het vliegveld moest ik toch echt helemaal alleen naar mijn gastgezin. Het inchecken en de douane (waar je serieus je schoenen uit moet) verliep helemaal goed, dus ik was echt blij! kwart over 12 kon ik boarden, dus ik besloot om 12 uur nog een laaste keer op het bord te kijken. jawel hoor: VERTRAGING! neeeee! Ik wist helemaal niet of ik wel echt vertraging had dus ben heel snel naar de costomers office gerent. Die man kon dus echt totaal geen Engels! Ik dat helemaal uitgelegt en ik kreeg een nieuwe ticket. het probleem was alleen dat ik mijn 2de vlucht waarschijnlijk niet zou halen en de volgende ging pas om 8 uur 's avonds! Ik kon mijn gastgezin niet bereiken, want die waren al onderweg en het vliegtuig van 8 uur zat al vol! Ohhh ik dacht dat ik doodging! Na heel lang praten en regelen ben ik maar gewoon naar Chigago gegaan. Eenmaal aangekomen ben ik suuuuuper snel gaan rennen! Chicago is echt een C vormig vliegveld en natuurlijk moest ik van het ene uiteide naar het andere in een half uur! Ohh ik kwam echt helemaal hijgend aan bij de gate en mocht naar binnen! Ik was zooo blij! De laatste vlucht heb ik echt in trans beleefd. Ik was echt in shock. Het was zo'n mini vliegtuigje en ik was dus echt de enige buitenlander!

Toen ik aankwam op Lincoln was is half ik gedachten, want ik moest opletten waar ik mijn koffer moest halen. Opeens zag ik een bord met mijn naam erop. Huh? wat? shit. YAAAAAAAY!! Stond mijn gastgezin er al! echt helemaal geweldig! Ik kreeg gelijk een knuffel en ik kon echt niet geloven wat ik allemaal had meegemaakt! Ik heb het overleefd! We zijn lekker gaan uieten en het is echt een super gezin! De autorit naar huis was zoooo lang! 4 uur! Gelukkig had ik mijn gastzusje, waar ik het echt heeeeeel goed mee kan vinden dus dat was echt de leukste/ grappigste autorit ever haha! Ik ben thuis gelijk gaan slapen en mijn kamer is moooi!! echt niet normaal. Vandaag is er alweer veel te veel gebeurt maar ik vertel het in mijn volgende blog. Deze is echt heel erg lang volgens mij. Dus ik ben weg!

Doeeeiii!

Reacties

Reacties

Jette

Leuk verhaal Ellis. Super leuk dat je het ook zo leuk hebt gehad in NYC. Haha, toen wij bij Ellis Island kwamen wij allemaal meteen gillen ELLIS!!! Whaha. Super dat het zo goed klikt met je hostsister. Xxx

Floor

Leuk wat je daar allemaal meemaakt Ellis!
Fijn dat je nu bij je gastgezin bent.
Veel succes en plezier daar.

Groetjes Floor

Manon

Heeey ellis! Wow omg klinkt echt suuuper vet :o hahah! Echt super fijn dat het allemaal goed verlopen is! Aaahh ik wil ooooook naar new york!! Echt een vershil man, jij beleefd het avontuur van je leven en ik zit een beetje de rotonde te schoffelen (ja ik mocht op de rotonde werken :) voelde ne echt een pipo met dat veiligheidsvestje). Snel een keer skipen he! Xxxxx from holland!

Lynn

Heejjj Ellis! Echt geweldig wat je daar nu al hebt meegemaakt :D en tuurlijk moet er weer iets misgaan.. hahaa, fijn dat het toch nog goed gekomen is! Enn nog super veel plezier daar en alvast succes met school, kweet niet wanneer dat daar begint marja :p Gaat je wel lukken! Xxx

Linda van der Voet-Koers

Hey Stoer Nichtje!
Wat super gaaf en stoer hoor!
NY is echt super gaaf! Wij zijn daar ook geweest en vonden Ground Zero ook erg indrukwekkend.
Het geweldige verschil tussen NL en Amerika is dat alles, maar dan ook echt alles groot is. Dus ook de huizen en de badkamers, slaapkamers zijn big! Super relaxed. Ga er een paar mooie herinneringen verzamelen en geniet ervan!
Volgens mij bof je met je gastgezin dus dat moet goed komen!
Dikke zoen Linda

jeanny peeters

leuk om je verhaal te lezen, en te weten dat je het naar je zin hebt!!
wens je nog veel plezier en avontuur!

groetjes van een aaj muts oet ruiver

Jolanda en Emma

Klinkt al allemaal spannend Ellis. En ook nog een eigen eiland; wauw, dat heeft niet iedereen.
Geniet er maar van.
Howdy,

Lindaa

Wauw Ellis! je bent heel aangekomen! =) gelukkig! doen we snel afspreken om te skypen? ik zeg vrijdag! dan ben ik jarig he! haha =) dikke knuffel uit nederland! xxxx

Jan

Hey Ellis, het is een prachtig verslag en wat heb jij je stoer gedragen toen het mis dreigde te gaan. Respect meid!

Lisanne, Remco, Wilma en Marcel

Hee Ellis,
Fijn dat je goed bent aangekomen. We gaan je volgen op je avontuur. Heel veel succes en natuurlijk veel plezier.

Groetjes

Cyenna

Wow! wat een verhaal. Wat knap dat je alles zo goed hebt opgelost.
ik wens je nog veel plezier en succes in Amerika!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active